«Είναι η σωστή επιλογή για τον Παναθηναϊκό» – Η ανάλυση του Χατζηδιάκου για τον Νίστρουπ
Ο διεθνής Έλληνας αμυντικός σκιαγράφησε το προφίλ του νέου προπονητή του Παναθηναϊκού, αποκαλύπτοντας στοιχεία του χαρακτήρα, της φιλοσοφίας και του τρόπου δουλειάς του Δανού τεχνικού.
Η νέα εποχή του Παναθηναϊκού με τον Γιάκουμπ Νίστρουπ στον πάγκο έχει ήδη ξεκινήσει και όσο περνούν οι ημέρες, όλο και περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως για τον άνθρωπο που καλείται να οδηγήσει τους «πράσινους» στην επιστροφή στους τίτλους.
Ένας από τους ανθρώπους που γνωρίζουν καλύτερα τον 38χρονο Δανό τεχνικό είναι ο Παντελής Χατζηδιάκος. Ο διεθνής Έλληνας αμυντικός συνεργάστηκε μαζί του στην Κοπεγχάγη και σε συνέντευξή του στο Center Fox σκιαγράφησε με λεπτομέρειες το προφίλ του νέου προπονητή του «τριφυλλιού».
Ο Χατζηδιάκος περιέγραψε τον Νίστρουπ ως έναν προπονητή με έντονη προσωπικότητα, υψηλές απαιτήσεις και ιδιαίτερη έμφαση στην τακτική προετοιμασία.
«Είναι ένας πολύ έντονος προπονητής στις αντιδράσεις του και ζει πολύ το παιχνίδι. Τακτικά είναι πάρα πολύ δυνατός. Παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει εμπειρίες από Champions League, πρωταθλήματα και κύπελλα. Σε πολλά ευρωπαϊκά παιχνίδια απέναντι σε μεγάλους αντιπάλους είχε πάντα κάτι διαφορετικό να παρουσιάσει τακτικά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Όσον αφορά τη φιλοσοφία του Δανού τεχνικού, ο διεθνής στόπερ εξήγησε ότι δεν είναι δογματικός σε συγκεκριμένα συστήματα, αλλά προσαρμόζει το αγωνιστικό του πλάνο ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του ρόστερ και τις απαιτήσεις κάθε αντιπάλου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Νίστρουπ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο επιθετικό πρέσινγκ, στην ένταση και στις μονομαχίες, ενώ βασική προτεραιότητά του παραμένει η αμυντική λειτουργία της ομάδας.
«Θέλει να κερδίζει τη μπάλα ψηλά και γρήγορα. Ζητάει ένταση, τρεξίματα και μεγάλη προσήλωση στην τακτική. Για εκείνον το παν ξεκινά από την άμυνα. Μέσα στην εβδομάδα μιλάει συνεχώς για τις θέσεις, τις αποστάσεις και τον τρόπο που μπορεί να βελτιωθεί η ομάδα», τόνισε.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι αναφορές του στη διαχείριση των αποδυτηρίων. Ο Χατζηδιάκος αποκάλυψε ότι ο Νίστρουπ είναι ευθύς και απόλυτα ειλικρινής απέναντι στους ποδοσφαιριστές του, χωρίς να επηρεάζεται από ονόματα ή καθεστώτα.
«Είναι δίκαιος αλλά και σκληρός όταν χρειάζεται. Αν κάποιος δεν ανταποκρίνεται σε αυτά που ζητάει, δεν διστάζει να πάρει δύσκολες αποφάσεις. Δεν τον ενδιαφέρει ποιος είσαι ή τι όνομα έχεις. Τον ενδιαφέρει μόνο το καλό της ομάδας και η νίκη», υπογράμμισε.
Ο διεθνής αμυντικός εμφανίστηκε βέβαιος ότι ο νέος τεχνικός του Παναθηναϊκού μπορεί να διαχειριστεί την πίεση που συνοδεύει έναν σύλλογο με υψηλές απαιτήσεις.
«Στην Κοπεγχάγη η πίεση είναι αντίστοιχη. Αν δεν πάρεις πρωτάθλημα ή δεν βγεις στην Ευρώπη θεωρείσαι αποτυχημένος. Έχει μάθει να δουλεύει κάτω από πίεση και να βρίσκει λύσεις όταν τα πράγματα δεν πηγαίνουν καλά. Πιστεύω ότι θα τα καταφέρει και στην Ελλάδα», ανέφερε.
Μάλιστα, χαρακτήρισε την επιλογή του Νίστρουπ ως μία πολύ καλή κίνηση για τον Παναθηναϊκό, επισημαίνοντας πως πρόκειται για έναν προπονητή με ξεκάθαρο πλάνο, σύγχρονες ιδέες και ενεργό συμμετοχή στον συνολικό σχεδιασμό των ομάδων του.
Παράλληλα, εκτίμησε ότι το υπάρχον ρόστερ των «πρασίνων» θα χρειαστεί ορισμένες παρεμβάσεις, καθώς ο Δανός τεχνικός προτιμά πιο «μαζεμένα» και λειτουργικά σύνολα, με λιγότερους αλλά πιο στοχευμένους ποδοσφαιριστές.
Τέλος, ο Χατζηδιάκος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής του στο ελληνικό ποδόσφαιρο στο μέλλον, ξεκαθαρίζοντας ωστόσο ότι η απόφασή του θα εξαρτηθεί από το αγωνιστικό πρότζεκτ που θα του παρουσιαστεί.
«Δεν θεωρώ ότι έχει κλείσει ο κύκλος μου στο εξωτερικό. Όμως αν υπάρξει ένα πλάνο που θα με πείσει, τότε φυσικά και θα το σκεφτώ να επιστρέψω στην Ελλάδα», δήλωσε, χωρίς να αποκλείει κανένα ενδεχόμενο για τα επόμενα χρόνια.
Τα λόγια του Χατζηδιάκου προσφέρουν μια πιο καθαρή εικόνα για τον άνθρωπο που αναλαμβάνει τις τύχες του Παναθηναϊκού, με τον Νίστρουπ να καλείται πλέον να μεταφέρει τις επιτυχίες και τη φιλοσοφία του από τη Δανία στο απαιτητικό περιβάλλον του ελληνικού ποδοσφαίρου.
Αναλυτικά η συνέντευξη που παραχώρησε ο Χατζηδιάκος:
Για το προφίλ του Νίστρουπ: «Είναι ένας πολύ έντονος προπονητής στις αντιδράσεις του. Το ζει πάρα πολύ έντονα το παιχνίδι. Τακτικά είναι πολύ δυνατός. Είναι μικρός σε ηλικία, έχει παίξει τρεις φορές Champions League, έχει κατακτήσει δύο Πρωταθλήματα και Κύπελλα. Έχει εμπειρία να κερδίζει το Κύπελλο και το Πρωτάθλημα. Έχει εμπειρία να παίζει με πολύ μεγάλες ομάδες στο Champions League, έχει περάσει και στα νοκ-άουτ. Σε πολλά παιχνίδια με μεγάλες ομάδες, πάντα άλλαζε κάτι τακτικά που βοηθούσε πάρα πολύ την ομάδα».
Για τον αγαπημένο σχηματισμό του Δανού τεχνικού: «Από ό,τι έχω ακούσει και από τα άλλα παιδιά, γιατί εγώ τον έζησα για δύο χρόνια και άλλοι για τέσσερα, αλλάζει κάθε χρόνο το σύστημα. Στην αρχή έπαιζε 4-3-3, μετά το άλλαξε σε 4-4-2 και λίγο φέτος παίζαμε και 4-3-3. Είναι πάντα αναλόγως το τι παίκτες έχει. Το περισσότερο που παίξαμε ήταν το 4-4-2».
Για το πρέσινγκ και τις απαιτήσεις του παιχνιδιού του: «Θέλει το πρέσινγκ ψηλά και να κερδίζει τη μπάλα πολύ γρήγορα. Υπάρχουν παιχνίδια που ο αντίπαλος ήταν δυνατός και τότε παίξαμε σε πιο low block. Η τακτική που διαλέγει είναι ανάλογα με τον αντίπαλο. Στο Πρωτάθλημα επειδή ήμασταν η πιο μεγάλη ομάδα, ήθελε πάντα να πρεσάρουμε ψηλά, σχεδόν στο man-to-man, να έχουμε πάντα εμείς την μπάλα. Και ζητάει αρκετή ένταση, πάρα πολλά τρεξίματα, μονομαχίες και για εκείνον το παν είναι η άμυνα. Την ημέρα του αγώνα το αποτέλεσμα είναι πολύ σημαντικό για εκείνον. Αλλά μέσα στην εβδομάδα θα μιλήσει για τακτική, για θέσεις, για το πώς να βελτιωθεί την ομάδα».
Για τη συμπεριφορά του στα αποδυτήρια: «Στα αποδυτήρια είναι και εκεί έντονος, αλλά και ήρεμος. Θα πει τα πράγματα όπως είναι, θα μιλήσει τακτικά, ποδοσφαιρικά και πριν βγούμε θα μιλήσει και συναισθηματικά για την ομάδα, για το παιχνίδι. Αν το παιχνίδι δεν πάει καλά ή οι παίκτες δεν δουλεύουν σκληρά θα το πει στα ίσα στα αποδυτήρια. Αν τα πράγματα πάνε καλά ή μέτρια θα προσπαθήσει να ηρεμήσει την ομάδα. Πάντα θα μιλήσει για τακτική στο ημίχρονο. Θα δώσω ένα παράδειγμα… Μετά το Πρωτάθλημα που πήραμε δεν μπορούσα να τον βρω. Έφυγε μόνος, δεν τον είδαμε, τον είδαμε μετά όταν σηκώσαμε το Κύπελλο. Είναι ένας προπονητής που θέλει να κερδίζει, κοιτάει το αποτέλεσμα και είναι πολύ διψασμένος να αποδείξει πως είναι ένας πολύ καλός προπονητής.
Είναι δίκαιος. Θέλει οι παίκτες του να δουλεύουν σκληρά. Αν δεν κάνεις αυτά που θέλει, είναι σκληρός. Μπορεί να σε κάνει αλλαγή στο ημίχρονο. Δεν τον νοιάζει τι όνομα έχεις. Υπήρχαν και ιστορίες στην Κοπεγχάγη, που χάναμε 2-0 και έκανε αλλαγή στο 30′ και γύρισε το παιχνίδι. Είναι αρκετά σκληρός στις αποφάσεις του. Δεν τον νοιάζει αν κάποιος θεωρεί πως αδικείται, το κάνει για την ομάδα, το κάνει για να νικήσει».
Για το πλεονέκτημα και το πιθανό μειονέκτημα του Δανού: «Το πλεονέκτημα του πιστεύω πως έχει να κάνει με το ότι είναι ένας νέος προπονητής, γνωρίζει τη νέα γενιά και παρά το νεαρό της ηλικίας του έχει εμπειρία. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο μειονέκτημα. Ίσως το ότι δεν γνωρίζει το ελληνικό πρωτάθλημα».
Για το αν ο νέος προπονητής των «πρασίνων» μπορεί να διαχειριστεί την πίεση: «Αντέχει. Πιστεύω αντέχει. Γιατί στην Κοπεγχάγη είναι το ίδιο. Αν δεν πάρεις Πρωτάθλημα έχεις αποτύχει. Αν δεν πάρεις Κύπελλο ή αν δεν μπεις στην Ευρώπη έχεις αποτύχει. Υπήρχαν φορές που η ομάδα δεν ήταν καλή και πάντα έβρισκε τρόπο να το αλλάξει όλο αυτό. Εννοείται υπάρχει διαφορά σε θέμα νοοτροπίας Δανίας και Ελλάδας. Πιστεύω θα τα καταφέρει ο Νίστρουπ. Πιστεύω πως είναι μία καλή επιλογή για τον Παναθηναϊκό. Είναι ένας νέος προπονητής, έχει πλάνο. Στην Κοπεγχάγη έκανε τα περισσότερα ο ίδιος. Το πλάνο της ομάδας, το τι παίκτες ήθελε. Θεωρώ πως είναι ένα καλό βήμα για τον Παναθηναϊκό».
Για το αν το ρόστερ του Παναθηναϊκού ταιριάζει με τις ανάγκες του Νίστρουπ: «Έχω δει τον Παναθηναϊκό, έχει πάρα πολλούς παίκτες. Και ξέρω ότι δεν δουλεύει με… 28 παίκτες. Του αρέσει να έχει 23-24. Θα χρειαστεί κάποιους παίκτες έξτρα σε κάποιες θέσεις».
Ποια είναι η σχέση σου με τον Νίστρουπ: «Οι σχέσεις μου ήταν πάρα πολύ καλές με τον Νίστρουπ. Όταν ήταν να πάω στην Κοπεγχάγη με πήρε τηλέφωνο και ήταν πάρα πολύ ειλικρινής απέναντί μου και αυτό με βοήθησε πάρα πολύ. Και αυτός ήταν ο λόγος που πήγα στην Κοπεγχάγη. Δεν έχει υπάρξει κάποια ομιλία μεταξύ μας να δουλέψουμε ξανά μαζί. Είμαι παίκτης της Κοπεγχάγης, τον γνωρίζει τον προπονητή, τον σέβομαι πάρα πολύ. Έκανα την καλύτερη σεζόν μου μαζί του, τον γνωρίζει και ο ίδιος».
Για το αν έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος του στο εξωτερικό και αν θα σκεφτόταν να επιστρέψει στην Ελλάδα: «Πιστεύω δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά αν έρθει το καλοκαίρι ο Νίστρουπ ή οποιοσδήποτε προπονητής και μιλήσουμε και μου πει το πλάνο, γιατί για μένα αυτό είναι το πιο σημαντικό, το να γυρίσω στην Ελλάδα, ναι, θα το σκεφτώ. Αν το πλάνο μου ταιριάζει».



