Νέα εποχή στη Women’s Basketball League: Περισσότερες ξένες, υποχρεωτικές Ελληνίδες
Δεν αλλάζει μόνο όνομα, αλλά και φιλοσοφία. Η νέα αγωνιστική περίοδος βρίσκει το κορυφαίο πρωτάθλημα μπάσκετ γυναικών της χώρας με νέα ταυτότητα, καθώς η Α1 Γυναικών μετονομάζεται σε Women’s Basketball League 1 και ετοιμάζεται να κάνει τζάμπολ, πιθανότατα στις 3 Οκτωβρίου, με σημαντικές διαφοροποιήσεις στον τρόπο στελέχωσης και λειτουργίας των ομάδων.
Η προκήρυξη της νέας σεζόν κοινοποιήθηκε στα σωματεία και περιλαμβάνει δύο αλλαγές που αναμένεται να επηρεάσουν άμεσα τον αγωνιστικό σχεδιασμό των συλλόγων. Η σημαντικότερη αφορά το καθεστώς των ξένων αθλητριών, καθώς πλέον οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να διατηρούν απεριόριστο αριθμό ξένων στο ρόστερ τους και να δηλώνουν έως έξι σε κάθε αγώνα. Ο μοναδικός περιορισμός αφορά την προέλευσή τους, καθώς μόνο δύο εξ αυτών μπορούν να είναι εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Παράλληλα, καθιερώνεται η υποχρεωτική παρουσία δύο Ελληνίδων αθλητριών στην πεντάδα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Η συγκεκριμένη διάταξη θα ισχύει τόσο στην κανονική περίοδο όσο και στα play off και play out, με στόχο τη διασφάλιση ουσιαστικού χρόνου συμμετοχής για τις Ελληνίδες παίκτριες. Εξαίρεση προβλέπεται μόνο για τις ομάδες που θα επιλέξουν το μοντέλο 3+1, δηλαδή τρεις αθλήτριες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και μία κοινοτική, περίπτωση στην οποία δεν εφαρμόζεται ο περιορισμός των δύο Ελληνίδων στην πεντάδα.
Κατά τα άλλα, το αγωνιστικό φορμάτ παραμένει σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο. Διατηρείται το σύστημα των play off και play out με τις ζώνες 1-4, 5-8 και 9-12, όπως και η μεταφορά αποτελεσμάτων από την κανονική διάρκεια της περιόδου. Αντίθετα, καταργούνται οι αγώνες κατάταξης για τις θέσεις 3-4 και 7-8, σε μια προσπάθεια περιορισμού του αγωνιστικού φόρτου και εξορθολογισμού του προγράμματος.
Η νέα προκήρυξη προβλέπει επίσης αυστηρότερο πειθαρχικό πλαίσιο για περιπτώσεις αποχώρησης ομάδων ή μη προσέλευσης σε προγραμματισμένους αγώνες, ενώ σημαντική είναι και η αλλαγή στο κομμάτι των εισιτηρίων, καθώς το ποσοστό που δικαιούται η φιλοξενούμενη ομάδα μειώνεται από το 20% στο 10% της συνολικής διάθεσης.
Με νέο όνομα και νέους κανόνες, η Women’s Basketball League 1 επιχειρεί να συνδυάσει την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας με τη διατήρηση της ελληνικής παρουσίας στο παρκέ, εγκαινιάζοντας μια σεζόν που αναμένεται να φέρει νέα δεδομένα για όλους τους συλλόγους.



